Strona główna
Rozwój osobisty
Tutaj jesteś

Marketing social media – jak to rozwinąć?

Rozwój osobisty Data publikacji - 17 lutego 2022 Autor - Redakcja lineout.pl
marketing social media


Najpopularniejsze media w dzisiejszych czasach to media społecznościowe. Mowa tutaj o takich platformach, jak wszystkim świetnie znany Facebook, Instagram, Tik-tok czy Twitter. Warto wiedzieć, że media społecznościowe można wykorzystywać do tego, aby promować tam swoje produkty lub własną markę, a także skutecznie sprzedawać.

Marketing social media

Jeszcze kilka lat temu social media były po prostu miejscem, w którym ludzie poznawali się i utrzymywali kontakty. Te czasy jednak dawno minęły, dzisiaj to już nie tylko miejsce spotkań, ale też ogromne platformy sprzedażowe, które generują wielkie zyski dla osób, które potrafią wykorzystać siłę social mediów. W jaki sposób zatem to robić? Poprzez własne profile firmowe oraz współpracę z osobami, które aktywnie działają w social mediach. Nazywa się ich influencerami. To nowoczesny zawód 21 wieku, który tak naprawdę może uprawiać każdy, kto umie budować markę osobistą w internecie.

Jak sprzedawać w social mediach?

W jaki sposób wykorzystać social media do sprzedaży? Na profilach firmowych można przedstawiać produkty, na przykład nowości, które dopiero są wprowadzane do oferty. Można też wykupywać płatną promocję, tak by posty docierały do większej ilości osób, w tym również do tych, które dotychczas nie obserwowały profilu. W ten sposób zwiększa się zasięg własnej marki, a coraz więcej nowych potencjalnych klientów dowiaduje się o produktach. Jeżeli posiada się powyżej 10.000 obserwatorów na Instagramie, na insta stories można załączyć aktywny link. Po jego kliknięciu użytkownik przeniesie się na przykład na stronę produktu lub do sklepu. W ten sposób można wygenerować bardzo duży ruch na firmowej stronie sklepu.

Współpraca z influencerami

Dla wielu marek bardzo opłacalna jest współpraca z influencerami, a zatem osobami, które aktywnie tworzą w sieci i są znane ze swojej działalności. Osoby te wpływają na decyzje zakupowe innych osób, między innymi poprzez swoje polecenia i rekomendacje. Jeżeli podpisze się umowę współpracy ze znanym influencerem, zyski mogą być naprawdę ogromne. Trzeba tylko nastawić się na to, że takie promowanie produktu to często wydatek nawet kilkunastu tysięcy zł. Można współpracować również z mikroinfluencerami, którzy często decydują się na współpracę barterową. Oznacza to, że promują na swoich kanałach social media produkty lub usługi, które otrzymują do przetestowania w ramach współpracy. To jedna z alternatyw, o której powinni wiedzieć właściciele młodych brandów, którzy nie mają funduszy na płatne promocje.

Podsumowując marketing w social mediach stał się nowym miejsce do zarabiania pieniędzy prze osoby aktywnie w nich działające, tak zwani influencerzy. To właśnie współpraca z nimi jest najbardziej opłacalna, ponieważ mają wyrobioną rekomendacje w oczach swoich obserwujących. Często w ramach współprac promują na swoich mediach społecznościowych produkty lub usługi. Posty muszą docierać do jak największej grupy odbiorców, zwiększając zasięg własnej marki.

Redakcja lineout.pl

Jesteśmy grupą ludzi o wszechstronnych zainteresowaniach. Dzielimy się wiedzą z zakresu biznesu, finansów, zdrowia i urody, wnętrza jak i lifestyle.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?