Marketing social media – jak to rozwinąć?

Najpopularniejsze media w dzisiejszych czasach to media społecznościowe. Mowa tutaj o takich platformach, jak wszystkim świetnie znany Facebook, Instagram, Tik-tok czy Twitter. Warto wiedzieć, że media społecznościowe można wykorzystywać do tego, aby promować tam swoje produkty lub własną markę, a także skutecznie sprzedawać.

Marketing social media


Jeszcze kilka lat temu social media były po prostu miejscem, w którym ludzie poznawali się i utrzymywali kontakty. Te czasy jednak dawno minęły, dzisiaj to już nie tylko miejsce spotkań, ale też ogromne platformy sprzedażowe, które generują wielkie zyski dla osób, które potrafią wykorzystać siłę social mediów. W jaki sposób zatem to robić? Poprzez własne profile firmowe oraz współpracę z osobami, które aktywnie działają w social mediach. Nazywa się ich influencerami. To nowoczesny zawód 21 wieku, który tak naprawdę może uprawiać każdy, kto umie budować markę osobistą w internecie.

Jak sprzedawać w social mediach?


W jaki sposób wykorzystać social media do sprzedaży? Na profilach firmowych można przedstawiać produkty, na przykład nowości, które dopiero są wprowadzane do oferty. Można też wykupywać płatną promocję, tak by posty docierały do większej ilości osób, w tym również do tych, które dotychczas nie obserwowały profilu. W ten sposób zwiększa się zasięg własnej marki, a coraz więcej nowych potencjalnych klientów dowiaduje się o produktach. Jeżeli posiada się powyżej 10.000 obserwatorów na Instagramie, na insta stories można załączyć aktywny link. Po jego kliknięciu użytkownik przeniesie się na przykład na stronę produktu lub do sklepu. W ten sposób można wygenerować bardzo duży ruch na firmowej stronie sklepu.

Współpraca z influencerami


Dla wielu marek bardzo opłacalna jest współpraca z influencerami, a zatem osobami, które aktywnie tworzą w sieci i są znane ze swojej działalności. Osoby te wpływają na decyzje zakupowe innych osób, między innymi poprzez swoje polecenia i rekomendacje. Jeżeli podpisze się umowę współpracy ze znanym influencerem, zyski mogą być naprawdę ogromne. Trzeba tylko nastawić się na to, że takie promowanie produktu to często wydatek nawet kilkunastu tysięcy zł. Można współpracować również z mikroinfluencerami, którzy często decydują się na współpracę barterową. Oznacza to, że promują na swoich kanałach social media produkty lub usługi, które otrzymują do przetestowania w ramach współpracy. To jedna z alternatyw, o której powinni wiedzieć właściciele młodych brandów, którzy nie mają funduszy na płatne promocje.

Przeczytaj więcej na ryneknc.pl

Redakcja lineout.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *