Biura wirtualne działające dziś w Polsce zostały zainspirowane przez podobne rozwiązania, z którymi już od pewnego czasu mamy do czynienia w Europie Zachodniej. Oferują coraz szerszy wachlarz możliwości, nie ma więc nic dziwnego w tym, że zainteresowanie nimi systematycznie rośnie. Co warto o nich wiedzieć?
Wirtualne biura – najważniejsze zalety
Z biurami wirtualnymi mamy dziś do czynienia w całej Polsce. Najwięcej podmiotów działa w ten sposób w Warszawie, nie ma jednak większego miasta, w którym przynajmniej jedno nie proponowałoby wirtualnego adresu przedsiębiorcom. Za największą zaletę wirtualnego biura nadal uznaje się zresztą to, że pozwala ono firmie na cieszenie się prestiżowym adresem. Plusem takiego rozwiązania jest jednak również możliwość redukcji kosztów, a w wielu przypadkach także zaoszczędzenia czasu. Jak już wspomniano, usługi wirtualnych biur są coraz bardziej rozbudowane, często można więc liczyć nie tylko na adres niezbędny do założenia działalności gospodarczej, ale również na dostęp do sali konferencyjnej i przestrzeni coworkingowej, a nawet na obsługę administracyjną.
Jakich usług dodatkowych można się spodziewać?
Osoby, które jako pierwsze korzystały z wirtualnych biur, doceniały przede wszystkim te ich możliwości, które wiązały się z danymi adresowymi, z których można skorzystać. Dziś jednak najlepiej prosperują te podmioty, które są w stanie zaproponować swoim klientom coś więcej. Tym czymś jest choćby obsługa administracyjna dopasowana do potrzeb klienta. Podczas gdy jedne firmy korzystają jedynie z usługi odbierania i przekazywania poczty pod wskazany adres, inne są gotowe na wykorzystanie wirtualnego sekretariatu w pełnym wymiarze, a tym samym decydują się choćby na powierzenie podmiotowi zewnętrznemu zadań związanych z odbieraniem telefonów i czytaniem maili. W wirtualnych biurach często składowane są też firmowe dokumenty. Można też nawiązać współpracę z podmiotem specjalizującym się w księgowości i kwestiach podatkowych.
Wirtualne biura i ich koszty
Trudno znaleźć konkretne informacje na temat wynajmu wirtualnego biura, nie wynika to jednak z braku chęci podawania klientom konkretnych informacji. Składa się na nie wiele czynników, w tym choćby prestiż adresu, miejscowość, a także zakres świadczonych usług. Szacuje się jednak, że podstawowe koszty wahają się od 100 do 200 złotych. Nie jest to kwota stanowiąca zbyt duże obciążenie dla firmowego budżetu, nic więc dziwnego, że z możliwości wirtualnego biura korzystają również ci przedsiębiorcy, którzy stawiają dopiero pierwsze kroki na rynku.
Podsumowując wirtualne biura posiadają wiele zalet takich jak: prestiżowy adres biura, zredukowania czasu i kosztów. Cieszą się dodatkową usługą jaką jest dopasowana do potrzeb klientów obsługa administracyjna. Oznacza to, że klienci mogą liczyć na więcej korzyści nie tylko podstawowych czynności. Wynajęcie takiego biura nie kosztuje wiele, dlatego korzystają z nich początkujące osoby.