Skorzystaj z wygodnej formy prowadzenia sklepu

0
212

Sklepy internetowe znacznie zyskują na popularności wśród młodych przedsiębiorców. Są proste w założeniu i prowadzeniu, dają również niezwykłe możliwości jeśli chodzi o nowe rynki. Wystarczy bowiem znaleźć odpowiednią niszę, zareklamować się, by ludzie o nasz usłyszeli i sprzedawać. Unikatowość produktów oraz ograniczenie kosztów sprawia, że można się na tym spokojnie utrzymać. Jednak taka działalność ma również kilka wad. Jedną z nich jest przechowywanie i magazynowanie produktów. Często nie mamy na to miejsca, bo firmę prowadzimy w domu. Jak to rozwiązać?

Czy są na to jakieś skuteczne i praktyczne sposoby?

Oczywiście, że tak. W dobie internetu niezwykle popularny stał się dropshipping w firmie. Jest to jednak zagadnienie rzadko poruszane, choć wykorzystywane już znacznie częściej przez osoby z własnym biznesem. Na czym on właściwie polega? Jest to model biznesowy według którego nie musisz posiadać towarów czy sprzedawanych produktów u siebie na stanie. Nie oznacza to jednak, że zamawiasz się w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Towar dostępny jest w hurtowni i to ona realizuje całe zamówienie – pakuje towar i wysyła go do klienta. Twoim zadaniem jest jedynie znajdywanie odbiorców. Tworzysz kampanię reklamową, pozyskujesz nowe osoby zainteresowane danym towarem czy produktem, a resztę za Ciebie robi hurtownia. Pozwala to znacznie na oszczędność czasu i przestrzeni. Więcej czasu poświęcisz na budowanie wizerunku marki niż na przygotowanie dostaw. Wystarczy jedynie podpisać umowę z hurtownią i ustalić z nią zasady transakcji, do których należy np. marża za sprzedany produkt. Hurtownia zajmuje się także reklamacjami towarów oraz obsługą zwrotów.

Dropshipping w firmie

To idealny sposób, by zacząć swój biznes. Nie musimy inwestować środków pieniężnych w hale magazynowe czy garaż, w którym przechowywać będziemy towary. W dodatku to duża oszczędność czasu, a przy prowadzeniu przedsiębiorstwa jest on naprawdę na miarę złota. Dropshipping można również prowadzić bez firmy, co daje jeszcze większą oszczędność wydatków. Nie musimy bowiem opłacać obowiązkowych, comiesięcznych składek ZUS, które mino że na początku prowadzenia firmy są małe, to jednak obciążają budżet. Wystarczy tylko, by w każdym miesiącu obrachunkowym wartość przychodów ze sprzedaży produktów nie przekroczyła połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w danym roku. Inaczej będziemy zobowiązani do rejestracji działalności i prowadzenia przedsiębiorstwa w normalny sposób, z wpisem do rejestru przedsiębiorców.

Choć dropshipping znacznie ułatwia prowadzenie biznesu, to należy pamiętać, że jest to duża odpowiedzialność. Obsługa klientów, składanie przez nich zamówień czy odpowiadanie na wiadomości to obowiązki przedsiębiorcy. Hurtownia jest jedynie pośrednikiem i odpowiada za przechowywanie i dostarczanie towarów, również tych reklamacyjnych. W tym modelu największy nacisk trzeba położyć na skuteczną reklamę i profesjonalny kontakt z klientami. W innym przypadku nie odniesiemy zamierzonego sukcesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here